Från och med idag så ska alla våra kunder i vårt nya larmsystem ha fått tillgång till videoanalys i sina IP-kameror. Videoanalys är en kostnadsfri funktion som på ett mer effektivt sätt notifierar dig om vad som händer framför dina IP-kameror.
Du har säkert varit med om det - du får en notifikation i din app att din IP-kamera har detekterat rörelse på din uppfart, och spelat in ett filmklipp. När du tittar på klippet så visar det sig att det bara var grannens katt som passerade över infarten, helt oskyldigt! Nu kan du istället göra inställningar som t.ex. bara notifierar dig om det är en person som detekteras, eller ett fordon - du styr dina val helt själv.
Videoanalysen kan kategorisera objekt i fyra kategorier (Person, Djur, Fordon eller Övrigt) och utifrån detta kan du välja om inspelning ska ske eller inte, om du ska bli notifierad om inspelningen, eller om det kanske ska utföras någon regel (t.ex. att belysningen ska tändas).
Vi adderar även ytterligare en funktion som kallas ”Höjdpunkter”. Denna funktion ser du bara i din app, och innebär att du kan se en kort (10-15 sekunder) sammanfattning av vad som hänt i ditt system under dagen. Dörrar som öppnats, inspelade klipp eller till- och frånkopplingar av ditt larm.
Dessutom så ökar vi nu lagringsytan för dina inspelade klipp. Tidigare så har du kunnat lagra maximalt 1000 inspelade klipp från dina IP-kameror, men från och med nu så höjer vi gränsen till 3000 klipp!
Samtliga tre ovanstående tjänster läggs kostnadsfritt till för alla kunder som har abonnemanget ”Premium”, d.v.s. alla kunder som har IP-kameror. Nya kunder som tecknar detta abonnemanget får givetvis också tillgång till tjänsterna!
Om du inte redan har abonnemanget ”Premium”, och vill uppgradera till detta för att kunna använda IP-kameror, så kontakta vår Kundtjänst eller Innesälj på telefon 0771-101090.