2025-02-05 09:47
SecuritasHome

Sen många år tillbaka så har SecuritasHome haft en mobilanslutning inbyggt i larmet, som en backup till bredbandsuppkopplingen som vi rekommenderar att man ansluter larmet till. Det är en trygghet för dig som kund att veta att om bredbandsuppkopplingen hemma skulle fallera, så kan larmet ändå kommunicera och skicka larm via mobilnätet.

I takt med att tekniken utvecklas, förändras också kommunikationen mellan ditt larmsystem och vår larmcentral. För dig som kund innebär detta att du behöver uppgradera din nuvarande larmutrustning till ett modernt larmsystem så att vi kan fortsätta att leverera våra larmtjänster till dig. Vårt larmsystem kommunicerar med 4G-mobilnätet och går även att koppla upp mot ditt bredband.

Hos oss kan du välja ett larm som passar just dina behov

Oavsett om du bara vill ha ett grundläggande larmskydd mot inbrott och brand eller om du vill ha ett larm som dessutom har smarta funktioner där du kan styra belysning och annan elektronik, via schema eller händelsestyrda scenario, så har vi paket som passar för dig.

Är du intresserad av att kunna se vad som händer hemma, både när larmet är inaktivt eller om en larmhändelse inträffar, så har vi IP-kameror i vårt sortiment, både för inom- och utomhusbruk. IP-kamerorna har även tillgång till videoanalys som gör att rörelser av människor, djur och fordon kan hanteras olika.

Inför skiftet kommer vi på Securitas att kontakta alla våra kunder och erbjuda en lösning för hur övergången till 4G ska kunna ske. Du som ännu inte har ett hemlarm från Securitas, hitta den lösning som passar just dig och köp ditt hemlarm här.

Har du frågor gällande hemlarm eller nedsläckningen?

Har du frågor eller funderingar kring detta eller diskutera din personliga larmlösning, tveka inte att kontakta oss via vår chatt eller via telefon 0771-10 10 90.

Du kan läsa mer om nedsläckningen av näten på Post- och telestyrelsens hemsida.